Accent

Idag när jag var med lillkillen på en lekplats så började jag prata med en mamma som kom dit
me sin lilla dotter. Så efter när vi pratat ett tag så frågar hon var jag är ifrån så sa jag Sverige.
Hon bara: Jag stod och tänkte på att de nog var Irland du kom ifrån.

- Ha ha ha :D Jag tog verkligen de som en komplimang! För jag har alltid skämts över att prata
"seriös" engelska när jag pratar me andra för de känns lite awkward och jag har aldirg gillat uttalet jag har.

Men hon trodde verkligen jag var från ett engelskt talande land! :D 

Och när vi var på Hostlet i New York förra helgen så pratade jag lite med våran granne dörren bredvid,
då frågar han. Är du från Australien? 

Hahah, jag blev stolt då med!
Kanske för man vågar uttrycka sig mer här i de amerikanska landet, de är ju inte så att dom börjar skratta om
man säger ord fel. Och de känns som man utvecklats inom språket också.. På bara två månader. Trodde inte de skulle spela så stor roll ändå. Men ganska komiskt är det ändå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0